Liten avdeling

Barnehagen har Musikk og friluftsliv som satsningsområder. Begge deler er viktig på liten avdeling.

Friluftsliv

Et av barnehagens satsningsområder er friluftsliv og på liten avdeling følger vi selvfølgelig dette opp. Vi er inspirert av et opplegg laget av "Skogsmulle-virksomheten" som drives av "Friluftsframjandet" i Sverige. For de minste kalles prosjektet for "Skogsknytte". Hos oss er det de største barna som er med i "Knyttegruppen". Disse blir tatt med på tur hver torsdag så lenge vær og vind tillater det.

Skogsmulle- og Knytte-virksomheten har eksistert i over 50 år og det er fortsatt de samme metodene som blir brukt. Symbolet for knytteskogen er en marihøne som heter Skogsknytte. Sammen med henne (og vennene hennes) synger, leker og utforsker vi naturen.

Knyttegruppen på tur.