Fotballturnering

Eidsvågneset har siden 2009 arrangert fortballturnering og vi inviterer alle barnehagene i Bergen til å delta. Dett er noe vi gjør årlig en fredag i oktober. Fotballturneringen er likt oppbygget slik den var i oppstarten. 3 kamper på alle lag og premie til alle. Kiosk og kultur er også på programmet.

Turneringen foregår på høsten i Vestlandshallen. Antallet påmeldte barn har økt jevnt og trutt hvert år og det toppet seg i 2019 med ca 700 utleverte medaljer !

Underholdning mellom kampene

Fokuset er ikke å vinne kamper men å ha det gøy og være fysisk aktiv. Kampene blir ledet av dommere men mål blir ikke talt og resultatet ikke notert. Ballene havner ikke alltid i rett mål og kampene forflytter seg gjerne over på en annen bane der det foregår kamp mellom 2 andre barnehager, men det er litt av sjarmen med det hele.

Ingenting å si på innsatsen fra barna